Aρώνια: 5+1 λόγοι που θα σε πείσουν να την προσθέσεις στη διατροφή σου

Υγεία-Διατροφή

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Αλεξάνδρα Κοντοδήμου αναλύει τα οφέλη της αρώνιας.

 

H αρώνια (aronia berry ή chokeberry) είναι ένα είδος μούρου που μοιάζει αρκετά με το μύρτιλο. Κατατάσσεται στα θεραπευτικά φυτά και λόγω των πολλαπλών ιδιοτήτων της θεωρείται ένα από τα ισχυρότερα superfoods. Είναι ο καρπός με την υψηλότερη συγκέντρωση σε αντιοξειδωτικά, περιέχοντας την τριπλάσια συγκέντρωση σε σχέση με τα μύρτιλα. Στο εμπόριο κυκλοφορεί κυρίως με τη μορφή αποξηραμένου φρούτου, χυμού και μαρμελάδας.

Παρακάτω θα βρεις τα κυριότερα οφέλη της αρώνιας καθώς και τους λόγους που πρέπει να την εντάξεις στη διατροφή σου:

#1:  Ισχυρή αντιοξειδωτική δράση

Η αρώνια είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, φλαβονοειδή, ανθοκυανίνες, κατεχίνες, βιταμίνη C και βιταμίνη Ε. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύουν τα κύτταρα από την οξείδωση.

#2: Αντικαρκινική επίδραση

Η αντικαρκινική δράση της αρώνιας έχει γίνει αντικείμενο ερευνών τα τελευταία χρόνια και τα αποτελέσματα είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά υποδεικνύοντας ότι η κατανάλωση εκχυλίσματος αρώνιας κατά τη διάρκεια διαφορετικών φάσεων της χημειοθεραπείας έχει ευεργετική δράση σε ασθενείς με καρκίνο του μαστού. Ακόμα, έχει βρεθεί ότι δρα ενάντια στη συγκέντρωση βαρέων μετάλλων στον οργανισμό και διευκολύνει την απομάκρυνσή τους.

#3: Υγεία καρδιάς και αγγείων

Οι ανθοκυανίνες που περιέχονται στον καρπό της αρώνιας βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, αναστέλλουν των σχηματισμό θρόμβων, δυναμώνουν τα τοιχώματα των αγγείων και βελτιώνουν την ελαστικότητά τους, μειώνοντας έτσι  την υπέρταση καθώς και τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

#4: Προστασία έναντι των λοιμώξεων

Η αρώνια έχει αντιμικροβιακή, αντιβακτηριακή, αντιμυκητιακή και αντιική δράση. Αποτελεί, λοιπόν, έναν ισχυρό σύμμαχο ενάντια σε διαφόρους μικροοργανισμούς και φλεγμονές, όπως είναι η ουρολοίμωξη και η γρίπη.

#5: Πρόληψη και βελτίωση του διαβήτη

Η κατανάλωση αρώνιας βελτιώνει τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος και έχει προστατευτική επίδραση στα β-κύτταρα του παγκρέατος που εκκρίνουν την ινσουλίνη. Με τον τρόπο αυτό βοηθά και στον καλύτερο έλεγχο του βάρους, ενώ μειώνει τα συνολικά συμπτώματα του διαβήτη, όπως τα κυκλοφορικά προβλήματα και την επούλωση των πληγών.

#6: Βελτιώνει την αθλητική απόδοση

Σύμφωνα με μελέτες ο χυμός της αρώνιας μειώνει την κόπωση των μυών και διεγείρει την ανάπλαση του μυϊκού και συνδετικού ιστού, ενώ παράλληλα αυξάνει τον βασικό μεταβολισμό. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά τον καθιστούν ιδανικό συμπλήρωμα για αθλητές και ασκούμενους.

Δοσολογία:

Συνίσταται η πρόσληψη έως 30 ρώγες αρώνιας την ημέρα για να αποφύγουμε γαστρεντερικές διαταραχές, ενώ μόλις 10γρ. αποξηραμένου φρούτου ή 50 ml χυμού είναι αρκετά για να μας χαρίσουν όλα τα πολύτιμα οφέλη της.

ladylike